Αλκοόλ, άτμισμα, smart phone, παχυσαρκία

Οι δράκοι του παραμυθιού, ανέκαθεν συμβόλιζαν τον κίνδυνο.

Οι «Πρωταγωνιστές» βρέθηκαν στα ίχνη σύγχρονων «δράκων» που περικυκλώνουν τα παιδιά και για τους οποίους κανένα παραμύθι δεν τα προειδοποίησε.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης συνομίλησε με παιδιά, ειδικούς, αλλά και με γνωστά πρόσωπα που έχουν εμπειρία σε όλα αυτά που απειλούν την υγεία των νέων. 

  • Πόσο αλκοόλ πίνουν τα παιδιά μας;
  • Πώς επηρεάζουν τα κινητά τον παιδικό εγκέφαλο;
  • Πόσο αθώα είναι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα με γεύσεις φρούτων;
  • Και γιατί η Ελλάδα παραμένει πρώτη σε ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας;

Είναι κάποια από τα ερωτήματα που επιχειρούμε να απαντήσουμε.

Οι «Πρωταγωνιστές» συναντούν:

  • Μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων που εξηγούν τι συμβαίνει με το αλκοόλ στις παρέες τους: «Στα πάρτι φέρνουνε μπουκάλια ολόκληρα. Μεθάνε…».
  • Τον Φραγκίσκο που εργάζεται σε περίπτερο και καθημερινά έρχεται αντιμέτωπος με το ψέμα των παιδιών που προσπαθούν να αγοράσουν εμφιαλωμένα κοκτέιλ ή ηλεκτρονικά τσιγάρα.
  • Την μαθήτρια Λυκείου που περιγράφει τη δική της εξάρτηση από το κινητό αλλά και τη σχέση των συμμαθητών της με αυτό: «Έφτασα να χρησιμοποιώ το κινητό 10 ώρες την ημέρα. Δεν με είχαν παραμελημένη, απλά το ξεφτίλισα».
  • Την Κατερίνα, που εξηγεί πώς το ηλεκτρονικό τσιγάρο που θεωρούσε ότι την ανακούφιζε κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών, μετατράπηκε σε χρόνια εξάρτηση: «Με το που πάρω μια τζούρα, μετά από λίγα δευτερόλεπτα θέλω κι άλλη».
  • Την ψυχολόγο, Ζωή Σιούτη, από την Ελευσίνα που βοηθάει νέα παιδιά να αναγνωρίσουν και να ελαττώσουν την εξάρτηση απ’ τις οθόνες: «Είναι 8 ώρες την ημέρα στο κινητό. Φανταστείτε είναι σαν να δουλεύει κάποιος εργαζόμενος πλήρες ωράριο».
  • Την διατροφολόγο και μαμά, Βίκυ Αθανασιάδου από τη Νάξο, που καταρρίπτει τους κυρίαρχους διατροφικούς μύθους: «Θα άλλαζα το μενού στους παιδικούς σταθμούς και τα προϊόντα στα ράφια των κυλικείων».
  • Την πνευμονολόγο, Λία Γκιζοπούλου, που δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις για το πόσο αθώα ΔΕΝ είναι η χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων: «Τα παιδιά βλέπουν ένα γκάτζετ, ένα ελκυστικό, χρωματιστό, μοντέρνο γκάτζετ και δεν καταλαβαίνουν ότι βρίσκονται μπροστά σε έναν κίνδυνο».
  • Την ηθοποιό, Τζένη Διαγούπη, που βγαίνει για λίγο από το ρόλο της Αδερφής Κατσάμπα στη σειρά «Η Κατάρα της Τζέλα Δελαφράγκα» και μιλάει για την ανατροφή της που επηρέασε τη σχέση της με το φαγητό: «Η μάνα μου δεν ήθελε που ήμουν παχουλή, αλλά και πάλι μου έλεγε “τι θα φας;”».
  • Τον ηθοποιό, Νίκο Ψαρρά, που στο σίριαλ «Διάφανη Αγάπη» έχει έναν γιο «βυθισμένο» στις εξαρτήσεις. Στους «Πρωταγωνιστές» όμως εξομολογείται τη σχέση του με τον πραγματικό του γιο. Πού δίνει μάχες και τι προσπαθεί να αποτρέψει κατά την ανατροφή ενός εφήβου;
Πώς είναι η ζωή σε ένα υποβρύχιο και τι λέει ο υποβρύχιος καταστροφέας που υπηρετεί στην πρώτη γραμμή;
Ποιος μπορεί να είναι ο στόχος που έχει θέσει μια γυναίκα καταδρομέας - αλεξιπτωτίστρια; Τι απαντάει ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος στην ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας;
Η Κατερίνα ξεκίνησε το ηλεκτρονικό τσιγάρο δειλά, ως μαθήτρια. Πλέον δεν κρύβει ότι της έχει γίνει εθισμός.
Η Μαρία κάνει αυτοκριτική. Κάποτε περνούσε 10 ώρες την ημέρα αγκαλιά με το κινητό της. Σήμερα και μετά από συνεδρίες με ψυχολόγο, το σκρολάρισμα το έχει μειώσει στις 5 ώρες και συνεχίζει.

Είπαμε

Στα παραμύθια οι δράκοι συναντούσαν πάντα τη νέμεσή τους, στο πρόσωπο ενός Ηρακλή ή ενός Άη Γιώργη. Εδώ ποιος θα αναλάβει αλήθεια τον ρόλο του ήρωα; Μόνο μην βιαστείτε να δείξετε αόριστα προς την κοινωνία. Για να αντιμετωπίσουμε τους δράκους των παιδιών μας πρέπει να σκεφτούμε πρώτα ποιους από αυτούς ταΐζουμε καθημερινά εμείς οι ίδιοι.

Μας είπαν

Ξέρετε, ένα παιδί έχει έρθει σε αυτόν τον κόσμο για να είναι χαρούμενο, για να βγαίνει έξω, στις αλάνες, να παίζει. Πολλοί γονείς δεν έχουν χρόνο, δεν προλαβαίνουν να αφιερώσουν χρόνο στα παιδιά τους, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να είναι απομονωμένα θα λέγαμε εντός εισαγωγικών. Απομονωμένα κοινωνικά και απασχολούνται με τις οθόνες. Τα παιδιά χρειάζονται ελευθερία, χρειάζονται αγάπη, τρυφερότητα και να δείξουμε ότι είμαστε εκεί στο κομμάτι της επικοινωνίας. Να μπορούν τα παιδιά να μας θέσουν ερωτήσεις. Να μπορούμε να είμαστε εμείς οι ίδιοι ανοιχτοί στο να ακούσουμε τις ερωτήσεις.

error: